Sladká a zdravá snídaně na dva způsoby

Také máte občas chuť na sladkou snídani, ovšem když si dáte něco sladkého ve smyslu ochuceného jogurtu a müsli plné cukru, tak se cítíte nacpaní, břicho jako balón a za chvilku máte stejně hlad? Mám pro vás tip na sladké snídaně, na kterých si pochutnáte, zároveň uděláte něco pro své zdraví a vše budete mít za chvilku hotovo. Tak pojďme na to! 🙂

1. Můj favorit „Jáhlová kaše“

mám ji ze sladkých snídaní nejraději, protože je za chvilku hotová a také si ji můžu dělat na různé způsoby.

Základem jsou jáhly bio kvality, které propláchnu vodou a dám do hrnce vařit s vodou. Poměr 1 hrnek jáhel a 3 hrnky vody. Jakmile začne voda vřít, tak snížím na malý plamen a vařím asi 20 minut. Poté tyčovým mixérem rozmixuji a pokud se mi kaše zdá moc hustá, tak přidám vodu. To je celé 🙂

No a teď je ta krásná část, kdy si do kaše zamíchám to, na co mám zrovna ráno chuť. Z ovoce miluji borůvky a maliny, přes zimu jsem šťastná za zavařeniny a sušené ovoce, také s jablíčkem je kaše výborná.  Pochud chci kaši osladit, tak volím javorový nebo datlový sirup. Posypu si semínky slunečnice, vlašskými ořechy z mamčiny zahrádky nebo konopným semínkem.

Je mnoho způsobů jak si kaši připravit

To stejné můžete udělat s rýží, kdy mi rýžová kaše posypaná nastrouhanou čokoládou připomíná „krupičnou kaši“, kterou mamka dělala, když jsem byla malá.

Kaše vám vydrží i dva dny v lednici, takže si můžete udělat kaše více a ráno už jen ohřívat a zdobit dle chuti a nálady. Jen pozor u rýžové kaše – rýže by se neměla vůbec ohřívat, takže té si udělejte jen porci na dané ráno 🙂

Pro ty, kdo neznají jáhly, tak doporučuji vyzkoušet. Jáhly jsou bezlebkové a obsahují hodně vlákniny, což ocení nejen vaše střeva 🙂

2. Placičky bez lepku

Když jsem tento tip slyšela před pár lety, tak jsem byla překvapená, jak moc nám s Davim chutnal. Máme ho jako takový občasný sobotní rituál pozvolného rána.

Základem je banán a vajíčko = ano slyšíte správně 🙂 Jeden banán a jedno střední vejce rozmixuju (používám malou nádobu v mixéru na smoothie nebo vyšlehám ručně) a toto velmi pozvolna smažím na přepuštěném másle GHÍ nebo na rýžovém oleji.

Důležité je opravdu smažit na mírném plameni z obou stran, dohromady cca 15/20 minut. Dejte si načas než poprvé otočíte, chvilku trvá než otočit půjde, páč je těsto ze začátku hodně lepivé. Občas přidám k vajíčku a banánu půl lžičky kypřícího prášku, čímž je pak těsto nadýchanější a jde lépe otočit.

No a zdobíte opět tím, co lahodí vašemu oku a chuti. Výborné je s bílým jogurtem, ovocem a ořechovým máslem.

To je jen malá ochutnávka toho, jak si můžeme po ráno pochutnat. Můžete se těšit na další recepty, které každý týden přidávám a nebo si zajít na některý z mých seminářů.

Přeji vám krásná rána a dobrou chuť 🙂

Jana

Jsem eko-ezo-bio žena, která miluje jógu, kvalitní jídlo a svůj život. Ukazuji lidem cestu jak mít harmonii a energii pro tělo a duši. Mám za sebou dlouhou cestu a tak předávám své zkušenosti jak milovat sebe, svou ženskost, jak vařit zdravá jídla s lehkostí a radostí a každý den mít důvod se usmát. Můj příběh si přečtěte zde >>
Příspěvek vytvořen 27

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Související Příspěvky

Začněte psát hledaný výraz výše a stisknutím klávesy Enter vyhledejte. Stisknutím klávesy ESC zrušíte.

Zpět na začátek